Türk kuyumculuk sektörünün hedefi zirve

Dünyanın ikinci büyük altın takı üreticisi olan Türkiye’nin, bu alanda önemli bir pazar payını elinde bulundurduğu belirtildi.

Goldaş Üst Yöneticisi (CEO) Sedat Yalınkaya, Türkiye’de 1990’lı yıllarda bir sektör haline gelen kuyumculuğun, kalite ve pazarlamada hızlı bir gelişim süreci yaşadığını söyledi.

Sektörün, zaman içinde dünya pazarlarına entegrasyonda önemli bir mesafe aldığını belirten Yalınkaya, bu çerçevede Türk kuyumculuk sektörünün istikrarlı bir büyüme trendine sahip olduğunu ifade etti.

Yalınkaya, kuyumculuk sektörünün yıllık 400 ton altın, 300 ton gümüş işleme kapasitesine sahip olduğunu dile getirerek, Türkiye’nin külçe altın ithalatında ilk beş ülke arasında yer aldığını bildirdi.

“TASARIMDA ÖN PLANA ÇIKIYORUZ”

Türk kuyumculuk sektöründe, 40 binin üzerinde firmanın faaliyet gösterdiğini ve yaklaşık 350 bin kişiye istihdam sağlandığını anlatan Yalınkaya, şöyle konuştu:
“Türkiye, altın takı üretimi ve ihracatında önemli bir pazar payını elinde bulunduruyor. Dünyanın ikinci büyük altın takı üreticisi olan Türkiye, ihracatta da lider İtalya ile başa baş bir yarış götürüyor. Türkiye, dünya altın talebinde her zaman üst sıralarda yer alıyor. İhracatta, pazarlamada ve tasarımda dünya liderliğine oynuyoruz. Özellikle pazarlamada İtalya’nın ilerisinde olduğumuzu söyleyebiliriz. Son yıllarda Türk firmaları tasarımda da büyük yol aldı. Özgün hikayesi olan ürünler yaratabiliyoruz. Geçmişte tasarımcı bulmakta zorlanırken şimdi çok iyi tasarımcılara sahibiz. İnsanlar da artık tasarımı ağır basan ürünleri tercih ediyor. Sektörde markalaşma oranı da artıyor. Sektörü dünya standartlarına taşıyabilecek büyük markalarımız var.”

“ANADOLU’NUN TAKIDA 5 BİN YILLIK BİR GEÇMİŞİ VAR”

Teknolojiye yatırımın artması, üretimin küçük atölyelerden çıkıp büyük tesislere kaymasının işçilikte de Türkiye’yi ileriye götürdüğünü anlatan Yalınkaya, ülkenin zaten kuyumculukta büyük bir kültürel birikime sahip olduğunu söyledi.
Yalınkaya, Anadolu’nun takıda 5 bin yıllık bir geçmişe sahip olduğuna işaret ederek, şunları kaydetti:
“Türkiye’nin her yanında çok iyi ustaların, eski kuyumculuk tekniklerinin var olduğunu görüyorsunuz. Bunların birçoğu günümüzde de varlığını sürdürüyor. Kuyumculuğun sektör haline gelmesi ve markalaşmanın ortaya çıkması, bu birikimi farklı bir boyuta taşıdı. Tasarımın da bu süreçte önem kazandığını görüyoruz. Türkiye, işçilik ve tasarımda çok iyi bir yerde.”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: