THY Akaryakıt’a rağmen yine 668 milyon YTL kár yazdı

Akaryakıt faturası yüzde 65 kabardı THY yine 668 milyon YTL kár yazdı
Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu Başkanvekili Hamdi Topçu, akaryakıt maliyetlerinin yüzde 65 artmasına karşın, 2008 yılının ilk 9 ayını 668 milyon YTL net kárla geride bıraktıklarını açıkladı.

Topçu, THY’nin net kárının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 244 yükseldiğini söyledi. Topçu, “THY, global olumsuzluklara rağmen büyümeye devam edecek” dedi.

Dörtte üçü dış

Hamdi Topçu, bu yılın ilk 9 ayında faaliyet kárlarının yüzde 18 artarak 687 milyon YTL’ye, esas faaliyet kárlarının da yüzde 17 yükselişle 489 milyon YTL’ye çıktığına işaret ederek, şöyle konuştu: “Yüzde 24 artışla 4 milyar 416 milyon YTL olarak gerçekleşen satış gelirlerinin dörtte üçü dış hatlardan dörtte biri ise iç hatlardan elde edildi. Geçen yılın aynı döneminde yüzde 27 olan akaryakıt giderlerinin faaliyet giderleri içerisindeki payı bu dönem yüzde 36 oldu. Gelirlere paralel olarak trafik sonuçlarındaki büyüme trendi devam etti. Doluluk oranı 1.7 puanlık artışla yüzde 74.7’ye çıktı.”

18.9 milyon yolcu

THY’nin yolcu sayısı ise, ocak-ekim döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 14.7 artışla 18.9 milyona ulaştı. THY’nin İMKB’ye gönderdiği açıklamada ocak-ekim 2008 dönemi trafik sonuçları şöyle dile getirildi:

Dış hatlarda business class ve dıştan dışa transit yolcu sayılarında da ocak-ekim 2007 dönemine oranla yüzde 22.9 ve yüzde 36.1 artış sağlandı.

Koltuk km (AKK), ocak-ekim 2007 döneminde 34.7 milyar iken, 2008 yılının aynı döneminde yüzde 10.2 artarak 38.2 milyara çıktı.

Ücretli yolcu km’de ocak-ekim 2007 döneminde 25.4 milyar iken, 2008 yılının aynı döneminde yüzde 12.6 artarak 28.6 milyara ulaştı.

Konma sayısı ocak-ekim 2007 döneminde 142 bin 835 iken, 2008 yılının aynı döneminde yüzde 10.9 artışla 158 bin 371’e yükseldi.

TALPA: Pilotları koruyan yasa yok

TÜRKİYE Havayolu Pilotları Derneği (TALPA) Başkanı Ali Ziya Yılmaz, “Açıkça söylüyorum; hayvan haklarının olduğu ülkemizde bizi koruyan, kollayan bir yasamız yok. Üstelik bu yöndeki çabamız da yıllardır engelleniyor. Ya hükümetler değişiyor ya da rafa kaldırılarak yasa teklifi kadük hale getiriliyor” dedi. Türk Hava Yolları haricinde özel şirketlerde uçan pilotların hiçbir sosyal hakkı olmadığını belirten Yılmaz, şöyle devam etti: “Bu yüzden de bu pilotlar THY’ye geçiyor. Özel sektör ondan sonra ’THY pilotlarımızı çalıyor’ diye dert yanıyor. Özel sektör, pilotları ellerinde tutmak için yüksek meblağlarda senetler imzalatmasına rağmen pilot arkadaşlarımız bu borcu göze alıp sırf ailesiyle birkaç saat daha fazla geçirebilmek için THY’ye geçiyor.”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: