Yaz sıcaklarında sağlıklı yaşamanın yolları

Yaz sıcaklarının iyice bastırması kalp hastaları için büyük bir risk oluşturuyor. Uzmanlar, alınacak çok basit önlemlerle kalp hastalarının yazı turp gibi geçirebileceğini söylüyor. Bunun başlıca şartı; günde 2.5 litre su içmek… Susuzluğun kalbi yorduğunu söyleyen uzmanlar, “Susamayı beklemeden su içmek şart” diyor.

SUSUZLUK YAZIN KALP KRİZİNİ TETİKLER

Futbol Federasyonu Başkanı Hasan Doğan’ın Bodrum’da tatil yaparken aniden kalp krizi geçirip hayatını kaybetmesinin ardından, hastanelerin check-up departmanlarının önünde uzun kuyruklar oluştu. Doğan’ın ölümü pek çok kişiyi üzdü ve korkuttu. Peki son derece sağlıklı görünen biri aniden ölebilir mi? Ağır yemek yemek, saunaya girmek ya da stresli maçları seyretmek ölümcül olabilir mi?

Anadolu Sağlık Merkezi’nin Kalp Sağlığı Koordinatörü Prof. Dr. Serdar Çiçek ve Kardiyoloji Uzmanı Doç. Dr. Ertan Ökmen sıcak hava ve kalp hastalıkları arasındaki bağlantıyla ilgili soruları yanıtladı:

2.5 LİTRE İÇMEK ŞART!
* Sıcak hava, bir kalp krizi nedeni midir?
Prof. Dr. Sertaç Çiçek:
Sıcaklar kendi başına kalp krizi nedeni değildir ama kalp hastalığı olan kişilerde kalp krizini tetikler.
Doç. Dr. Ertan Ökmen: Yüksek tansiyon hastaları, kalp hastaları ve diyabet hastaları sıcaklarda daha büyük risk altındadır. İdrar söktürücü ilaç kullananlarda risk daha da fazladır. Onlar farkına varmadan daha çok sıvı kaybederler ve daha fazla su içmeleri gerekir. Su içmek için susamayı beklemeyin. Susamak zaten vücudu zorlamak ve alarma geçirmek anlamına gelir. Günde 2.5 litre su içmeyi alışkanlık haline getirin.

* Sıcak havalarda aşırı yemek yemenin ölümcül etkileri olabilir mi?
Doç. Dr. E.Ö.:
Eğer kalp hastasıysanız ve ağır yedikten sonra bir de egzersiz yaparsanız; çok ciddi sorunlar ortaya çıkabilir. Kalp krizi riski doğabilir. Kalp hastalığı ya da riski olan insanların ağır yemek yiyerek sokağa çıkmalarını ve yemekten sonra egzersiz yapmalarını önermiyoruz. ‘Çok yedim, yediklerimi eriteyim’ diyerek; yemekten hemen sonra yürüyüş yapmak, merdiven çıkmak ya da spor yapmak yanlış olur. Herkese, yemekten sonra vücutlarını bir saat dinlenmeye bırakmayı öneriyorum.

KOŞMAYI ÖNERMEM
* Sıcaklarda egzersiz yapmak için en uygun zaman dilimi nedir?
Doç. Dr. E.Ö.:
Sabah erken saatleri ya da akşam saatlerini öneririm. Sağlıklıysanız; her gün ya da haftanın en az 4 günü 30 dakika yürüyüş yapmanız yeterlidir. Koşmayı ise kesinlikle tavsiye etmem. Kalp hastaları için uygun olan egzersizi, mutlaka doktorlar belirlemelidir.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: